Tudatosság I.

 2010.06.11. 18:41

Ma jutott eszembe, hogy nem is mondtam el Nektek,hogy mi is az tudatosság. Lehet, hogy furcsának tartjátok, hogy ezt meg akarom határozni, de én régen rosszul értelmeztem. Úgy gondoltam, hogy az a tudatosság, ha tudom, hogy mi jó nekem, mi nem és ami nem jól elkerülöm, megmagyaráztam magamnak, ez jó, akkor jöhet, ez nem jó, ezt kerüljük el.

A tudatosság viszont egészen mást jelent. Tudatában vagyok annak, hogy mit csinálok. Legyen az bármilyen cselekedet. Nem azt nézem, hogy jó-e nekem, nekem való-e, hanem ha elkezdem csinálni tudjam, hogy mit csinálok, legyek ennek tudatabán, hogy ez és ez lehet a következménye.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosabbelet.blog.hu/api/trackback/id/tr482074786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

transzcendens 2010.06.15. 12:51:42

azt vettem észre magamon, hogy nem számít, hogy az az érzés negatív vagy pozitív, el merem fogadni magamban. a védekezést a negatív dolgokkal fel akarom adni. mert, ha tudatos vagyok, ahogy írod, tudatában vagyok annak, amit éppen teszek, cselekszem, mit számít, hogy mi a hatás, a lényeg, hogyan élem meg. és ez rajtam múlik.

misztikus 2010.06.15. 14:45:05

@éld az életed!: Igen tudatában vagyok, amit teszek, de számít mi a következménye, azt is tudom, hogy pl. kockázatos, hogy ez vagy az lehet belőle és úgy is vállalom, tudatában vagyok a következményeivel is, ez fontos.

transzcendens 2010.07.18. 19:46:37

@misztikus: egyik kedvenc regényhősöm így vívódik magában: "Who in the world cares for you? or who will be injured by what you do? —
Still indomitable was the reply: 'I care for myself. The more solitary, the more friendless, the more unsustained I am, the more I will respect myself. […] I will hold to the principles received by me when I was sane, and not mad - as I am now. Laws and priciples are not for times when there is no temptation: they are for such moments as this, when body and soul rise in mutiny against their rigour; …
If at my individual convenience I might break them, what would be their worth?'

transzcendens 2011.01.12. 22:44:56

mi lenne a legjobb módszer, kijönni ebből a "szendergésből"? (sokan félig alszanak, amikor ébren vannak, és félig ébren vannak, miközben alszanak) Feldmár András válasza: meditálna. A meditáció arról szól (szerinte, és ebben hajlamos vagyok vele osztozni), hogy az ember lassan tágítja a tudatát úgy, hogy semmit ne tegyen, amiről nem tud, és semmi ne történjék vele, amiről nem tud. ez úgy kezdődik, hogy az ember ül, és akarva nem csinál semmit. csak figyeli, ahogy a levegő áramlik ki-be az orrlyukán, és érzi, amit érezni lehet, és semmi mást. ha valahogy elérem azt, hogy tudom, mit csinálok, hogy tudom, mi történik velem, tehát felismerem a kettő közötti különbséget, az már jó.
süti beállítások módosítása